CD INFORMATION   CD REVIEW by Freddy

7 - I Ain't Done Nothing Wrong
8 - Gangster of Love
9 - Man or Monkey?
10 - I Went Down to the River
11 - Unlock the Door
12 - Hey Little Girl

Big Boy Bloater draait al zo een 15 jaar mee in de Britse Blues scene. Over de ganse wereld van de States tot 'Down Under' krijgt Big Boy niets dan lovende recensies en daar willen wij ons graag bij aansluiten. 'That Ain't My Name' is de nieuwste cd van Big Boy Bloater en in functie daarvan toert hij in het najaar door ons land (of toch het Vlaamse gedeelte). Op 08 november kunnen we Big Boy Bloater zeker al bewonderen op het najaarfestival 'Blues in Schoten'.

Big Boy is ook actief met 'The City Shakers' die tevens op hetzelfde moment een 'Very Best Of...' op de markt hebben gebracht en waar we later een recensie op onze site van zullen plaatsen.

'That Ain't My Name' is een swingende schijf met een twaalf nummers allemaal in de zelfde stijl van de Swingin' & Jumpin' Blues uit de jaren vijftig en zestig. Nummers als 'Please Don't Leave Me' (Fats Domino) is dan ook één van de bekenste tunes in dit genre, maar ook titletrack 'That Ain't My Name' smaakt naar nog. Met 'Give Me What You Got' leunt Big Boy zelfs tamelijk fel aan tegen de 'Popcorn' die zowel hier als in England in de zeventiger jaren inmens populair was. 'Gangster Of Love' is pure Jump Blues en laat ons terug denken aan de fifties met Johnny 'Guitar' Watson voor wie met dit nummer de release was van z'n eerste album. Alle twaalf goed!!! zo ook het rockende 'Man Or Monkey' en met 'I Went Down To The River' doet hij me terug denken aan Hank Ballard en z'n Midnighters.

That Ain't My Name' doet terug de Johnny Otis Show herleven en is pure Jumpin' Rhythm & Blues. Jump, Jive and Whammy.......................

AZAN RECORDS

CD BABY